Merry Christmas! - Reisverslag uit Jinja, Oeganda van Laura Hurkmans - WaarBenJij.nu Merry Christmas! - Reisverslag uit Jinja, Oeganda van Laura Hurkmans - WaarBenJij.nu

Merry Christmas!

Door: Laura ft. Nick

Blijf op de hoogte en volg Laura

24 December 2013 | Oeganda, Jinja

Hoi allemaal,

Ik (Nick, broer van Laura) val vandaag in als auteur, omdat Laura het even zonder elektriciteit moet stellen. Wanneer er te weinig elektriciteit kan worden opgewekt door de stuwdam, worden de minst belangrijke wijken het eerst afgesloten en dat is nu gebeurd. Hopelijk duur het niet zo lang als de laatste keer, dat was namelijk 4 maanden!

Het kerstgevoel vinden in Oeganda valt niet mee... Met name het weer maakt het voor het gevoel een zomerse decembermaand. Laura is uitgenodigd om Kerstmis te vieren bij de grootouders van Olivia en haar familie, dus tot aan het nieuwe jaar is Laura gelukkig onder de pannen/mensen.
Daarna ziet de toekomst er echter onzeker uit. Het ontbreken van een nieuw project en een plek om te wonen maakt het leven spannend en geeft ook zorgen. Ze zal ons op de hoogte houden van de ontwikkelingen, maar hopelijk heeft het nieuwe jaar wat inspiratie en mogelijkheden in petto!

Als laatste nog een mooie spreuk, om mee te nemen tijdens de feestdagen en in het nieuwe jaar: "Vrijheid is de adem des levens."

Namens Laura wens ik iedereen fijne feestdagen en een heel mooi nieuw jaar!

Lieve groeten, Nick.

  • 24 December 2013 - 16:26

    Marga:

    Laura voor jou ook hele gezellige Kerstdagen en een mooi, gelukkig en liefdevol 2014.

    Hartelijke groetjes, Jan en Marga

  • 24 December 2013 - 16:34

    Maria:

    Laura,

    Ook voor jou daar heel ver weg een hele fijne Kerst en een sportief gezond 2014.

    Maria

  • 24 December 2013 - 16:43

    Marjolein:

    Lieve Laura,
    Ook voor jou fijne feestdagen gewenst. Ik hoop dat je er toch een beetje van kunt genieten ondanks de zorgen en onzekerheid kijkend naar het nieuwe jaar.
    Ik ga duimen dat deze zorgen snel voorbij zullen zijn!
    Liefs

  • 24 December 2013 - 16:50

    Petra:

    Hoi Laura,
    hele fijne feestdagen gewenst! Zeker weten dat alles goed komt. Ik heb eventueel nog wel een adresje in Jinja, laat maar weten als ik iets kan doen.

  • 24 December 2013 - 20:41

    Rob:

    Hele fijne dagen en al het goede voor 2014! Dat het nieuwe jaar ons allemaal maar veel gezondheid, liefde en geluk mag brengen! :)


  • 24 December 2013 - 21:26

    Hella:

    Fijne feestdagen Laura en keep on the good work in 2014.

  • 25 December 2013 - 11:45

    Frans En Mien Hurkmans:

    Lieve Laura,
    Fijne Kerstdagen en een gezond en gelukkig 2014
    Alles komt goed ook al duurt het even.

  • 25 December 2013 - 16:41

    Lissy:

    Hoi Laura,

    Fijn te horen (nouja lezen) dat je tot oud en nieuw onder de pannen bent.
    Het is toch wel fijn dat je deze feestdagen bij en met mensen kan vieren, die je dierbaar zijn geworden.
    Ik ben benieuwd wat daar de tradities zijn.
    Ik wil je broer, Nick, bedanken dat hij namens jou een bericht heeft gestuurd betreft
    hoe de zaken voor jou nou staan.
    Ik wens je fijne feestdagen toe.
    En (zoals je broer 't al zei) dat 't nieuwe jaar inspiratie en mogelijkheden in petto heeft voor jou.

    Groetjes Lissy

  • 26 December 2013 - 10:47

    Ans:

    hoi Laura,

    ook voor jou fijne kerst dagen geniet ervan daar! een gezond, sportief nieuwjaar! ook veel succes in het nieuwe jaar.

    Liefs Ans

  • 27 December 2013 - 11:39

    Linda Oskam:

    Hay Laura,

    hopelijk heb je fijne gezellige feestdagen gehad, omringd door lieve mensen. Ik wens je een goede jaarwisseling en veel succes, gezondheid, projecten en goed & dankbaar werk in het nieuwe jaar!

    Take care,
    Linda

  • 31 December 2013 - 11:05

    Will En Annemarie :

    Lieve Laura,
    Wij wensen je een mooie jaarwisseling en hopelijk wordt 2014 een prachtig jaar voor je.
    Geniet van al het moois om je heen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Hoi! Ik heb de prachtige gelegenheid om een aantal maanden een reis te maken. Ik wil graag Afrika zien. Ik begin in Uganda, maar wil ook een / enkele buurlanden bezoeken. Ik ga niet als toerist, ik wil niet slapen in hotels en alleen de bezienswaardigheden van het land afvinken. Ik wil zien hoe de mensen zijn, hoe ze samenleven, de cultuur leren kennen, ik wil met hen meedoen. Daarom wil ik ook vrijwilligerswerk gaan doen.

Actief sinds 22 Sept. 2013
Verslag gelezen: 273
Totaal aantal bezoekers 14981

Voorgaande reizen:

07 Oktober 2013 - 28 Februari 2014

Impression of AFRICA!

Landen bezocht: