Over de organisatie ICUganda - Reisverslag uit Sittard, Nederland van Laura Hurkmans - WaarBenJij.nu Over de organisatie ICUganda - Reisverslag uit Sittard, Nederland van Laura Hurkmans - WaarBenJij.nu

Over de organisatie ICUganda

Door: Laura

Blijf op de hoogte en volg Laura

02 Oktober 2013 | Nederland, Sittard

Vandaag over een week.......... ik denk dat ik nog in Kampala zal zijn.

Ik weet dat ik van het vliegveld wordt opgehaald. Ik zal twee dagen in het ICU Guesthouse in Kampala verblijven.

Daarna..........???

Suggesties : P?



ICUganda is een organisatie die prachtig in elkaar steekt en waar ik maar al te graag een bijdrage aan wil leveren! Ik zal in een van hun projecten gaan participeren.

ICU opereert als zelfstandige, onafhankelijke en zelfvoorzienende organisatie met een beleid met een duidelijke focus op specifieke vakgebieden, waardoor geen fragmentatie of versplintering ontstaat. Een aantal zinnen van de website ter illustratie:

“Kennisverrijking en vergroting van bewustzijn zijn zaken die met geen mogelijkheid verkocht of afgepakt kunnen worden. Tegelijkertijd zijn dit zaken die mensen zelfstandig, onafhankelijk en zelfvoorzienend maken.”

“In de wereld van vandaag is het noodzakelijk om mondiaal samen te werken. Om kennis te delen, om ervaring te delen en een gemeenschappelijk bewustzijn te creëren. Het samenbrengen van de westerse en niet-westerse wereld behoeft daarom prioriteit.”

“Door op een constructieve wijze samen te werken, kan de Ugandese bevolking meer en betere ontwikkelingsmogelijkheden geboden worden.”


Wil je meer lezen over ICU Uganda, kijk dan op http://www.icuganda.org/foundation/content/

  • 03 Oktober 2013 - 18:15

    Petra:

    Hoi Laura,

    dat komt helemaal goed, ik ben heel benieuwd wat Sara en Sander in petto hebben. Een rondleiding door Kampala is al een hele belevenis, en dan de dieverse projecten bekijken is super!!!

    Ik zou willen dat ik mee kon!!
    goede reis!!!!!!!!!

  • 04 Oktober 2013 - 19:30

    Ans:

    Hee Laura!

    Het komt nu wel heeeel dichtbij he. Leuk dat je naar Uganda gaat. Ik hoop dat het je lukt om alles goed voor te bereiden, dan komt het helemaal goed. Superveel plezier! Geniet van alle mensen, ervaringen en het land! Ik ben benieuwd naar je reisverslagen :)

    Groetjes, xx Ans

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Hoi! Ik heb de prachtige gelegenheid om een aantal maanden een reis te maken. Ik wil graag Afrika zien. Ik begin in Uganda, maar wil ook een / enkele buurlanden bezoeken. Ik ga niet als toerist, ik wil niet slapen in hotels en alleen de bezienswaardigheden van het land afvinken. Ik wil zien hoe de mensen zijn, hoe ze samenleven, de cultuur leren kennen, ik wil met hen meedoen. Daarom wil ik ook vrijwilligerswerk gaan doen.

Actief sinds 22 Sept. 2013
Verslag gelezen: 206
Totaal aantal bezoekers 14987

Voorgaande reizen:

07 Oktober 2013 - 28 Februari 2014

Impression of AFRICA!

Landen bezocht: