Groetjes vanuit Afrika! - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van Laura Hurkmans - WaarBenJij.nu Groetjes vanuit Afrika! - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van Laura Hurkmans - WaarBenJij.nu

Groetjes vanuit Afrika!

Door: Laura

Blijf op de hoogte en volg Laura

08 Oktober 2013 | Oeganda, Kampala

Wel, daar zijn we dan. Van Helmond --> Brussel --> Istanbul --> Kigali (Rwanda) --> Entebbe (Uganda).

Afgelopen nacht landde ik om 3.00u op Entebbe. Ik had vooraf per mail gevraagd om de naam, telefoonnr. van de driver die me op zou komen halen. En hoe ik 'm zou herkennen. Niets vernomen, dus ik was benieuwd. Een spontane Ugandees stond klaar met een blaadje. Hij was met een grote jeep, die ze gebruiken voor de safari's. Even wennen om links te zitten, rijden, rotondes. Het was een klein uurtje rijden, erg gezellig. Deze jongeman is trots op het werk voor ICUganda dat hij momenteel doet en dat was mooi om te zien.
Ik zou eigenlijk 2 nachten in het Guesthouse slapen, maar er was een foutje in de boeking. Het Guesthouse was vol. Om 5.30u plofte ik op bed in een kamer. Ik had geen idee waar in godesnaam me ik op de landkaart bevond. Het was een organisatie waar ICU vaker mee samenwerkt en die vakantie'huisjes' verhuren. De ontvangst was vriendelijk, de kamer schoon en in orde (behalve dat er geen water uit de kraan kwam). De driver zei dat hij me de volgende dag op zou komen halen. Ik vond het best, ik was moe, maar ook heel enthousiast geworden door de uitstraling van deze trotse jonge Ugandees. Zijn naam betekent regenboog in het Engels. Mooi hè!

Dus vanmiddag rond 16.30u arriveerde ik in the Guesthouse. Wederom werd ik erg hartelijk ontvangen! Heerlijk. Fijne voorzieningen (zoals WiFi), een eigen kamer, douche. Veel Nederlanders!

Ik ben erg moe. Ik mis nog gevoel voor tijd. Morgen is een bijzondere dag, ik ben benieuwd --> Op 9 oktober 1962 werd Uganda onafhankelijk van Groot-Brittannië. Dus een nationale dag.

Ik heb er zin in om morgen rond te gaan kijken in de buurt, in Kampala. Ik heb tot nu toe Kampala bij nacht gezien (autorit vliegveld), iets rondom het vakantiehuisje en de guesthouse. Morgen wil ik in de straten gaan kijken. En inderdaad: zintuigen op scherp haha.

Bedankt voor al jullie goede wensen. De voorspoedige reis is gelukt. Nu ga ik aan de rest beginnen. Groetjes uit Afrika!!!

  • 08 Oktober 2013 - 20:27

    Susanne:

    Super.. lijkt me echt gaaf!
    Mooi om van je te horen!
    Heel veel plezier en genietuuhhh...

    Greetz Susanne

  • 08 Oktober 2013 - 20:33

    Maria Van Lieshout:

    He Laura,

    Pas een dag weg en al heel wat meegemaakt. Fijn dat je morgen Kamala gaat bewonderen. Geniet ervan hoor en inderdaad, zintuigen op scherp. Komt allemaal goed, geniet ervan!

    Groetjes Maria

  • 08 Oktober 2013 - 20:34

    Hella:

    Fijn dat je reis goed is verlopen. Kijk uit naar je verdere verslagen. groetjes.

  • 08 Oktober 2013 - 20:41

    Sanne:

    Dag Laura.
    Wat een leuk reisverslag.
    Groetjes sanne

  • 08 Oktober 2013 - 21:01

    Floor:

    Gaaf Laura!
    snuif t op
    zoals alleen jij t kan.

  • 08 Oktober 2013 - 22:44

    Marjolein:

    Wat fijn dat je goed bent aangekomen! Nu even proberen tot rust te komen en het gevoel van tijd terug te vinden. Heel veel plezier. Tot je volgende verslag! Ik ben benieuwd naar je ervaringen!

    Xx

  • 09 Oktober 2013 - 09:42

    Henny Marwa.:

    Nu begint het echt ben benieuwd.groetjes Henny.

  • 09 Oktober 2013 - 09:46

    Maggy:

    Wat fijn dat je zo goed van start bent, dat geeft rust om te kunnen genieten. Een fijne feestdag gewenst en nog heel veel plezier de komende tijd. Groetjes Maggy en Veerle.

  • 09 Oktober 2013 - 10:36

    Cilia:

    Wat leuk dat ik mag meegenieten van je avontuur!!
    Geniet ervan!!

  • 09 Oktober 2013 - 12:04

    Sophie :

    Leuk om je avonturen te lezen. Ik ben nu al benieuwd naar het vervolg. Zet hem op hèi Succes.

  • 09 Oktober 2013 - 13:34

    Ron Wintjens:

    Ik wens je al het goede toe tijdens deze mooie reis. JOLO, toch?!

    Gr. Ron

  • 09 Oktober 2013 - 14:26

    Lissy:

    Hoi Laura,

    Wat fijn om te lezen dat je een goede reis hebt gehad!
    Fijn dat de mensen je daar hartelijk ontvangen. Dat is toch altijd maar even afwachten.
    Veel plezier tijdens het verkennen van Afrika en kan niet wachten wat voor avonturen je tegen moed gaat waar wij over kunnen lezen.

    Groetjes Lissy.

  • 09 Oktober 2013 - 17:09

    Marloes Verhees:

    Ha Laura,

    Fijn dat je een goede reis hebt gehad. We blijven je volgen. Heel veel plezier in Afrika!!!

  • 10 Oktober 2013 - 09:19

    Tamara Wessels:

    Heeee,

    heb even moeten bij lezen. Kwam gistere pas terug van vakantie..
    Waauw je avontuur is begonnen, wat super! Ik weet zeler dat je daar een goede tijd gaat hebben en veel geweldige ervaringen op gaat doen! Geniet van elk momemt en koester elke herinnering en ervaring ;)! Ik begin nu al jaloers te worden :O..

    Ben benieuwd naar je volgende verhaal! GENIET!

    xx Tamara

  • 10 Oktober 2013 - 18:22

    Petra:

    Hoi Laura,

    nu al zoveel te vertellen en zovvel indrukken opgedaan, bereid je maar vast voor: dat gaat iedere dag gebeuren.
    Groetjes aan Sara en Sander.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Hoi! Ik heb de prachtige gelegenheid om een aantal maanden een reis te maken. Ik wil graag Afrika zien. Ik begin in Uganda, maar wil ook een / enkele buurlanden bezoeken. Ik ga niet als toerist, ik wil niet slapen in hotels en alleen de bezienswaardigheden van het land afvinken. Ik wil zien hoe de mensen zijn, hoe ze samenleven, de cultuur leren kennen, ik wil met hen meedoen. Daarom wil ik ook vrijwilligerswerk gaan doen.

Actief sinds 22 Sept. 2013
Verslag gelezen: 299
Totaal aantal bezoekers 14985

Voorgaande reizen:

07 Oktober 2013 - 28 Februari 2014

Impression of AFRICA!

Landen bezocht: